PRÉ WONEN
Concept wijkvernieuwing
De opdracht voor Opzet
Bedenk een uitnodigende naam en identiteit waarmee de wijk Kuenenplein/Plantage zich naar mensen in en buiten de wijk(en) positief profileert en waarmee een nieuwe verwachting, een nieuw elan wordt gecreëerd.
De middelen
Naam + slogan en Logo / Beeldmerk ontwikkelen.
De voorstellen uitwerken naar:
Bouwbord – Website (Look & Feel) – Nieuwsbrief – Advertenties
Het communicatiedoel
Verbeteren imago van de wijk:
mensen aantrekken voor de nieuwbouwprojecten door de wijk te presenteren als een fijne woonwijk, vlakbij het centrum, vitaal en veilig.
Probleem
Negatieve beeldvorming door sociaal-economisch zwakkere bewoners, verouderd vastgoed, vervuiling en onveiligheid bij leegstand, slooppanden en bouwprojecten.
De strategie
We benoemen de droom (te realiseren in 10 jaar)
We benadrukken de verrassend positieve punten van de 5 buurten
We brengen de nieuwe parels in beeld (nieuwbouw en wijkvernieuwing, maar ook sociale activiteit)
De boodschap
Realistisch: dit gebeurt hier en nu! Kijk eens hoe mooi!
Tone of voice/uitstraling
Nuchter en direct, robuust en eerlijk.
De doelgroepen
Huidige bewoners, potentiele huurders/kopers, ondernemers, betrokken maatschappelijke organisaties.
secundair: de bewoners en bestuurders van Beverwijk.
Betrokkenen bij Pré Wonen.