brand | new | ideas


Werving en imagoversterking voor het Technisch onderwijs

Meer info?

Bel 023 5388200, stuur een e-mail naar verkoop@opzet.nl of vul onderstaand formulier in:

Het Technisch College in Velsen vroeg ons om te helpen bij het werven van leerlingen in technische beroepen. In eerste instantie werd gevraagd om een postercampagne. Opzet bedacht de slogan "Boost your brains, use your hands". Gekoppeld aan een beeld van jongeren die een gemotiveerde en open uitstraling hebben, heeft de school nu een aansprekende eyecatcher.

Slogan: Stoer
We zochten voor de slogan een aansprekende koppeling tussen denken en doen. Je hersens ontwikkelen door je handen te gebruiken. En andersom. Engels, omdat dat lekkerder bekt en stoerder voelt dan Nederlands. Daar is de doelgroep gevoelig voor.

Poster en gevelbanieren

Het Technisch College laat het bedachte beeld met de slogan regelmatig terugkomen in uitingen zoals een banner op de site, als poster en ook op twee grote gevelbanieren van 3,75 x 5,25 m.

Pay off: De wereld is techniek
De nieuwe slogan is een aanvulling op een eerder voor het Technisch Colllege bedachte pay-off: "de wereld is techniek" die de school in al haar uitingen door kan voeren.

Uitstraling

Om jongeren te werven voor een toekomst in de techniek heb je meer nodig dan een leuke poster. Maar de uitstraling van zo'n postercampagne is wel heel belangrijk. Deze vormt het gezicht van de boodschap die je uit wilt dragen. Zowel naar de toekomstige leerlingen als naar hun ouders.
De campagne is niet alleen wervend naar buiten toe, de huidige studenten voelen zich hiermee extra bevestigd in hun keuze want techniek biedt geweldige toekomstperspectieven.

Belangrijkste functies

  • Werving

    Om jongeren te werven voor een toekomst in de techniek heb je meer nodig dan een leuke poster. Maar de boodschap en de uitstraling van zo'n poster zijn wel heel belangrijk, ze vormen het gezicht van de boodschap die je uit wilt dragen.

  • Middelen

    Gekoppeld aan een beeld van jongeren die een gemotiveerde en open uitstraling hebben heeft de school nu een aansprekende eyecatcher. Niet alleen als poster, ook op twee grote gevelbanieren van 3,75 x 5,25 m.

  • Motivatie

    Het is niet alleen wervend naar buiten toe, de huidige studenten voelen zich hiermee extra bevestigd in hun keuze want techniek biedt geweldige toekomstperspectieven.

  • Slogan

    We bedachten de kreet: Boost your brains use your hands! We zochten een aansprekende koppeling tussen denken en doen. Je hersens ontwikkelen door je handen te gebruiken. En andersom. Engels, omdat dat lekkerder bekt en stoerder voelt dan Nederlands… daar is de doelgroep gevoelig voor.