brand | new | ideas


Hoe word ik beter gevonden op internet?

Voor het succes van uw website is de vindbaarheid belangrijk. Door het toepassen van SEO (Search Engine Optimalisation) wordt uw site beter gevonden door zoekmachines. Daarnaast kunt u online marketing (Search Engine Advertising) en Social Media inzetten om uw product of dienst zichtbaar te maken bij uw doelgroep.

Het gevonden worden in zoekmachines is iets dat regelmatig om aandacht  vraagt, en goed bijgehouden moet worden om een optimaal resultaat te behalen. Wij kunnen daarbij helpen.

Google
Van de zoekers via Google komt 84% niet verder dan pagina twee van de zoekresultaten. Dat betekent dat het veel tijd en aandacht kost om met uw site op pagina één te komen. Maak hiervoor gebruik van de onderscheidende kernwaarden van uw bedrijf of dienst.



SEO

Het succes bij zoekmachines hangt mede af van de kwaliteit van uw website. Hierin zijn drie zaken van belang. De vormgeving en uitstraling van de site, het geprogrammeerde CSS en HTML en de manier waarop uw CMS (content management systeem) functioneert. De techniek en usability van uw site bepaalt hoe goed deze opgenomen kan worden door zoekmachines.

Testen
Toets uw site voordat u aan de slag gaat met de content en SEO. Betrek iemand die verstand heeft van de techniek en maak een lijst met wensen en eisen waaraan de site moet voldoen.

 Opzet kan u hierbij helpen.

Landingspagina's
Via zoekmachines komen uw bezoekers bijna nooit direct op uw homepage terecht. Daarom kunt u landingspagina's maken en daarmee zorgen dat u gevonden wordt op de juiste zoekwoorden. Elke pagina is een binnenkomstpagina. Neem dit mee tijdens het bouwen van de site.

Plan
De paginatitel en de koppen in de pagina bepalen een groot deel van de vindbaarheid. De paginatitel wordt door Google ook gebruikt om in het zoekresultaat te tonen. Daarbij zijn de eerste woorden van de titel bepalend voor de vindbaarheid. Test zelf hoe Google werkt. De meeste gebruikers van Google tikken een combinatie van woorden om een optimaal resultaat te krijgen.

Strategie
Denk vooraf goed na over de opbouw van de site en pagina’s. Stimuleer de bezoeker via de binnenkomst pagina verder te klikken. Zorg dat de bezoeker na het lezen van de pagina een reden heeft om door te klikken of contact op te nemen. Een lead hangt deels af van hoe eenvoudig uw klant contact kan opnemen of een bestelling kan plaatsen.



SEA: adverteren
Verreweg de meest bekende vorm van SEA is Google AdWords. Naast Google Adwords is het ook mogelijk om bij andere zoekmachines te adverteren zoals Yahoo! Search Marketing. De principes van adverteren bij Yahoo! en Google zijn grotendeels hetzelfde. Naast het adverteren op zoekmachines zijn de diverse sites van uitgevers een mooie aanvulling. Het adverteren op krantensites zijn een goede manier om direct zichtbaar te zijn in de leefomgeving van de klant. De krantensites worden veel bezocht voor het lokale nieuws.

Google Ads
Met Google AdWords koopt u zogenaamde ‘gesponsorde koppelingen’ bij de zoekresultaten van Google. Dit zijn de korte advertentieteksten die u rechts en ook boven de zoekresultaten in Google ziet staan. In het systeem van Google AdWords kunt u aangeven wanneer u wilt dat de Google Ads getoond worden.

Betalen per klik
U hebt als adverteerder volledige controle over uw advertenties. Wanneer u bijvoorbeeld een fietsenwinkel heeft in Haarlem, kunt u aangeven dat uw advertenties alleen vertoond worden wanneer iemand zoekt op ‘fietsenwinkel Haarlem’.
Het mooie van het systeem is dat u alleen hoeft te betalen wanneer iemand op uw advertentie klikt en daadwerkelijk een gerichte bezoeker op uw website krijgt.

Tekst
Wanneer u met Google AdWords wilt beginnen is het belangrijk om na te denken over de woorden waar u op wilt adverteren. Deze moeten zoveel mogelijk gerelateerd zijn aan de producten en diensten die u levert, om zeker te zijn dat u de juiste mensen trekt. Vervolgens moet u goed nadenken over de teksten die getoond worden bij de woorden. Deze moeten uw aanbod goed weergeven en uitnodigen om op te klikken.

Resultaten meten
Wanneer u online gaat adverteren is het mogelijk om de resultaten te meten. Google biedt hier hulpmiddelen voor. Zo kunt u door middel van ‘conversiemeting’ precies zien hoeveel mensen, die via uw advertenties op uw site zijn gekomen, een contactformulier hebben ingevuld. Zo weet u precies hoeveel leads u haalt uit het budget wat u uitgeeft aan Google AdWords. Met het gratis programma Google Analytics kunt uw de statistieken meten en zien via welke kanalen uw bezoekers uw site bezocht hebben.

Social Media
Via Social Media kunt u uw boodschap op een prettige manier kenbaar maken. U kunt met uw doelgroep in contact komen en een relatie opbouwen. Uw merk vindt via de Social Media de weg naar uw klant. Onderzoek vooraf waar uw doelgroep zich bevindt op internet en bepaal wat u wilt vertellen. Besteed voldoende tijd aan uw online activiteiten en plaats met regelmaat nieuwe artikelen en informatie. Gebruik uw site als centrale plek voor bijvoorbeeld nieuwsberichten en plaats deze door naar de verschillend online media. Trek uw klant naar uw eigen site.

Mogelijkheden
Twitter, Facebook, Google Plus, Linkedin, Instagram, Pinterest, Youtube, Tumblr en Flickr. Zomaar een greep uit alle mogelijke Social Media waar u gebruik van kunt maken. U zult merken dat binnen Social Media uw foto's en fotoalbums het meest bekeken zullen worden. Maak gebruik van mooi en professioneel beeldmateriaal. Stocksites kunnen hiervoor een goede bron zijn. Betaalde foto's zijn veelal van een betere kwaliteit en het loont te investeren in eigen en unieke beeldbank.

Plan van aanpak
Facebook is op dit moment het meest gebruikte Social Media kanaal voor het promoten van een product of dienst. U kunt een bericht op Facebook boosten door deze in te zetten als advertenties. Adverteren op Social Media is met een klein budget al snel in te zetten. Wij kunnen samen met u vooraf bepalen welke media geschikt zijn voor uw bedrijf en maken een gedegen plan van aanpak.

Advies en pakketten
Wanneer u twijfelt over de beste aanpak kunnen wij u een advies geven. Mail een link van uw website en u ontvangt een offerte. Wij bekijken de mogelijkheden en wensen en bepalen een goede online strategie. Uw doelgroep staat hierin centraal. We zoeken waar uw doelgroep zich bevindt en maken daar een gedegen plan van aanpak voor online marketing.

Opzet heeft speciale pakketten om 4, 6 of 8 uur per week actief voor u aan de slag te gaan met Google Adwords en landingspagina's. We zorgen dat het aantal bezoekers stijgt en uw vindbaarheid in zoekmachines verhoogd zal worden.

Disciplines
Social Media advies, zoekmachinemarketing, opzetten strategie, landingspagina's, optimaliseren sites, content beheer, online advertising en statistieken analyses.


Jaarverslagen

Uw jaarverslag digitaal van flipbook tot mini site.

Lees verder ›
Brochure Opzet

Brochure

Vraag geheel vrijblijvend onze corporate brochure aan. Stuur een mail naar info@opzet.nl of neem contact met ons op.